söndag 22 januari 2012

Några fina tippar

Äntligen har jag fått lite tid att pyssla med designs. Här är tre enkla och fina tippar.

Den första är inspirerad av de många spets designs som finns på nätet, en del använder riktig tunn spets andra ritar med nailart penslar eller lack. Jag inspirerades av Robin Moses på youtube och gjorde denna designen. Jag gjorde bara en fransk tipp och använde ett dotting redskap (bläckpenna) för att göra själva spetsen sen använde jag ett nude brunaktigt lack för och gjorde små prickar, på så sätt ser det ut som små öglor alltså spets... jaja svårt att förklara i text.

Den andra är lite glittrig. Tanken med alla tre är att det ska vara enkelt och inte allt för svårt och tidskrävande för att kunna göra på alla naglar. Jag har som ni ser använt dottingtekniken i alla designer.

Den tredje är en peacock design där man drar parallella ränder (svart och vitt i det här fallet) och sen drar man med en pendel över ränderna. Kan göra en tutorial om det önskas gäller alla tre designs.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar