måndag 16 januari 2012

Marmorering på naglar

Om man som jag tycker att det är lite för tidskrävande att sitta och måla exakt samma motiv på 10 naglar så är det här ett bra sätt att snabbt få en snygg och enkel design. När man blir duktig som tjejen som har youtube kanalen simplelittlepleasures (som jag lagt in lite tutorials om här i sidospalten) så kan man styra marmoreringen så de blir likadant på varje nagel och doppa flera naglar i taget. Dit har inte jag kommit ännu.
Bilden föreställer en marmorering jag gjorde för längesen, men ändå den duger. Har inte gjort någon design på länge men snart är det dags.

Tre av mina absoluta favoriter på youtube är tjejerna som har kanalerna;
1. simplelittleplesures (mycket genialiska marmoreringar och visningar av coola lack)
2. cutepolisch (Roliga och nyskapande designs med många som är ganska enkla att göra)
3. love4nails (Avancerade designs men många fina)

i den ordningen.

Jag tycker det är roligt med marmorering. Om ni vill ha en svensk video (har inte sett någon sådan nämligen) om hur man gör så säg bara till så ska jag se om jag kan göra en, eller så ordnar jag ett bildspel och förklarar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar